Objawy choroby serca

Często boimy się kiedy odczujemy ból w klatce piersiowej lub kiedy serce zaczyna nam bić mocniej niż zazwyczaj. Niepokój jest tym większy kiedy ból nie przechodzi, a nasila się z każdą minutą. Jak rozpoznać czy zadyszka lub kłujący ból w klatce piersiowej oznaczają coś groźnego? Jedynym sposobem jest wizyta u lekarza i wykonanie stosownych badań.

Zmęczenie, a może to jednak chore serce?

Najczęściej objawy chorób serca są bagatelizowane przez chorych, zwłaszcza na początku choroby. Niektórzy uważają, że dolegliwości ustąpią same. Często są kojarzone ze zmęczeniem i stresem. Chory myśli, że kiedy odpocznie przypadłości ustąpią. Jednak jeżeli utrzymują się przez jakiś czas lub często powracają, nie pozostaje nic innego jak wizyta u lekarza specjalisty. Objawy jakie występują w chorobach serca i układu krążenia są typowe również dla chorób innych narządów. Czasami lekarze mają do czynienia z przypadkami, kiedy występujące dolegliwości są związane z zaburzeniami nerwicowymi. W tym wypadku dla postawienia prawidłowej diagnozy powinny być wykonane wszystkie potrzebne badania. Dopiero na ich podstawie lekarz będzie mógł stwierdzić nerwicę serca.

Nie zapominaj o badaniach okresowych

Każdy niepokojący stan naszego zdrowia i występujące objawy muszą być koniecznie jak najszybciej skonsultowane z lekarzem specjalistą. Poza tym dodatkowo w ramach zapobiegania chorobie należy regularnie wykonywać badania okresowe. Pozwoli to zdiagnozować chorobę w jej początkowym stadium. Wtedy leczenie ma lepsze rokowania i trwa o wiele krócej. Do badań okresowych, które powinny być regularnie wykonane należą:

• badanie ciśnienia tętniczego
  • badanie EKG
  • badanie cukru
  • badanie gospodarki lipidowej

Konieczne ćwiczenia i zdrowa dieta

Serce człowieka, aby dobrze funkcjonowało musi mieć zapewniony odpowiedni wysiłek, który przede wszystkim powinien być umiarkowany, ale co najważniejsze – systematyczny. Najlepsze będą więc regularne ćwiczenia oraz długie spacery. Dzięki nim nasz organizm, a tym samym i serce będzie dobrze dotlenione. Dodatkowo spacery na świeżym powietrzu korzystnie wpłyną na poprawę samopoczucia, a podjęty wysiłek wpłynie na zmniejszenie stresu. Bardzo ważna jest również odpowiednia dieta bogata w selen, mangan, magnez, cynk, wapń, potas i krzem, oraz witaminy: A, C, E i B6

4/5 - (4 votes)