Castagnus

Castagnus jest ziołowym lekiem który składa się głównie z ekstraktu z niepokalanka mnisiego (vitex agnus castus).

Wyciąg z tego zioła pozwala na regulację krwawienia podczas miesiączki oraz zmniejsza bóle miesiączkowe.

Lek jest rekomendowany kobietom z intensywnym PMSem oraz kobietom z mastodynią (jest to bolesne obrzmienie sutka). Reguluje on wydzielanie hormonów, co wpływa również na regulację cyklu i owulacji – ułatwia to zajście kobiecie w ciążę. Niepokalanek mnisi stymuluje również laktację, dzięki uwalnianiu prolaktyn

Castagnus działa regulująco na przysadkę mózgową, która reguluje wydzielanie hormonów. Reguluje cykl miesiączkowy i owulację, przez co może pomóc kobiecie zajść w ciążę. Ginekolodzy przepisują go pacjentkom z łagodnymi problemami układu rozrodczego, u których nie trzeba jeszcze wprowadzać leczenia hormonalnego.

Castagnus łagodzi również dokuczliwe objawy menopauzy – krwawienie miesiączkowe, bezsenność, uderzenia gorące i inne objawy towarzyszące przekwitaniu.

Lek bez recepty, który można kupić w każdej aptece stacjonarnej i internetowej.

Ulotka Castagnus

Skład:
Substancja czynna: 1 tabletka zawiera 45 mg suchego ekstraktu z niepokalanka mnisiego oraz substancje pomocnicze: solani amylum, lactosum, polyvidonum, magbesii stearas ad 200 mg. 1 tabletka jest normalizowana na zawartość 0,30 mg gliozydów irydoidowych (markera).

Wskazania i działanie

• Zaburzenia cyklu miesiączkowego (menstruacji i cyklu miesiączkowego spowodowane przejściową lub trwałą niedoczynnością ciałka żółtego, objawiające się nadmiernym krwawieniem lub zbyt częstym dodatkowym krwawieniem w cyklu)
  • Mastodynia (bolesne obrzmienie sutka)
  • Zespół napięcia przedmiesiączkowego (to znaczy dolegliwości pojawiające się na krótko przed pojawieniem się miesiączki objawiające się: bolesnością i uczuciem obrzmienia piersi, zaburzeniami równowagi emocjonalnej, migrenowymi bólami głowy, obrzmieniem okolic twarzy, rąk i stóp)

Tabletki Castagnus poprzez stymulacje receptorów dopaminergicznych obniżają poziom prolaktyny wydzielanej przez przysadkę, powodują ustępowanie zaburzeń wywołanych przez hiperprolaktynemię: zespołu napięcia przedmiesiączkowego i zaburzeń cyklu miesiączkowego.

Dawkowanie
Doustnie, dorosłym kobietom o wadze do 60 kg po 1 tabletce, a kobietom o wadze wyższej niż 60 kg po 2 tabletki, rano, przez 90 dni.

Okres ciąży i karmienia piersią.

Informacje dodatkowe
Przed użyciem zapoznaj się z ulotką dołączoną do opakowania, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania i przechowywania produktu leczniczego, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Castagnus
4.2 (83.64%) 11 głos