Oczar

Oczar jest ziołem. Liście, kora i gałązki są używane do wytwarzania leków. Możesz zobaczyć produkt nazywany wodą oczaru wirginijskiego (woda z oczaru wirginijskiego, destylowany ekstrakt z oczaru wirginijskiego). Jest to ciecz destylowana z suszonych liści, kory i częściowo uśpionych gałązek oczaru wirginijskiego.

Oczar przyjmuje się doustnie na biegunkę, zapalenie śluzówki jelita grubego, wymioty krwi, odkrztuszanie krwi, gruźlicę, przeziębienia, gorączki, guzy i nowotwory.

Niektóre osoby stosują oczaru wirginijskiego bezpośrednio na skórę w celu swędzenia, bólu i obrzęku (zapalenie), zapalenia oka, uszkodzenia skóry, stanu zapalnego błony śluzowej, żylaków, hemoroidów, siniaków, ukąszeń owadów, drobnych oparzeń, trądziku, wrażliwej skóry głowy i innej skóry podrażnienia.

W procesie produkcji ekstrakt z liści oczaru wirginijskiego, ekstrakt z kory i wodę z oczaru wirginijskiego stosuje się jako środki ściągające w celu zaciśnięcia skóry. Są one również zawarte w niektórych lekach, aby nadać produktom zdolność spowolnienia lub zatrzymania krwawienia. Leki te są używane do leczenia ukąszeń owadów, użądleń, ząbkowania, hemoroidów, swędzenia, podrażnień i niewielkiego bólu.

Jak działa?
Oczar zawiera substancje chemiczne zwane garbnikami. Po nałożeniu bezpośrednio na skórę, oczar wirginijski może pomóc zmniejszyć obrzęk, pomóc w naprawie uszkodzonej skóry i zwalczać bakterie.

Prawdopodobnie skuteczne dla

Hemoroidy. Nałożenie na skórę wody z oczaru wirginijskiego może tymczasowo złagodzić świąd, dyskomfort, podrażnienie i pieczenie w wyniku hemoroidów i innych zaburzeń analnych.
Drobne krwawienie. Zastosowanie kory, liścia lub wody na skórze orzecha czarnego zmniejsza drobne krwawienie.
Podrażnienie skóry. Zastosowanie kremu z oczaru wirginijskiego wydaje się łagodzić podrażnienie skóry, ale nie tak dobrze, jak hydrokortyzon. Inne badania pokazują, że nałożenie na skórę specyficznej maści z oczaru wirginijskiego (Hametum) wydaje się poprawiać objawy uszkodzenia skóry lub podrażnienia skóry tak skutecznie, jak maść dekspantenolowa u dzieci.

Prawdopodobnie nieskuteczne dla

Swędzenie i stan zapalny skóry (egzema). Nakładanie kremu zawierającego oczaru wirginijskiego na skórę przez 14 dni nie poprawia swędzenia i stanu zapalnego skóry u osób z umiarkowaną egzemą. Zastosowanie kremu z hydrokortyzonu wydaje się bardziej skuteczną metodą leczenia.

Niewystarczające dowody na

Siniaki.
Przeziębienia.
Kaszel krwią.
Biegunka.
Zapalenie oka.
Gorączki.
Gruźlica.
Żylaki.
Wymioty krwi.

Potrzeba więcej dowodów, aby ocenić skuteczność oczaru wirginijskiego dla tych zastosowań.

Skutki uboczne i bezpieczeństwo

Oczar jest bezpieczny dla większości dorosłych, gdy jest stosowany bezpośrednio na skórę. U niektórych osób może powodować niewielkie podrażnienie skóry.

Oczar może być bezpieczny dla większości dorosłych, gdy małe dawki są przyjmowane doustnie. U niektórych osób oczar wirginijski może powodować rozstrój żołądka podczas przyjmowania doustnego. Duże dawki mogą powodować problemy z wątrobą.

Oczar zawiera rakotwórczy związek chemiczny (safrole), ale w ilościach, które są zbyt małe, aby wzbudzać obawy.

Dzieci: Oczar jest bezpieczny dla dzieci po nałożeniu bezpośrednio na skórę.

Ciąża i karmienie piersią: Brak wystarczających informacji o bezpieczeństwie przyjmowania oczaru wirginijskiego w przypadku ciąży lub karmienia piersią.

Lloyd JU, Lloyd JT. History of Hamamelis (witch hazel) extract and distillate. Journal of the American Pharmaceutical Association 1935
Robbers JE, Tyler VE. Tyler’s Herbs of Choice: The Therapeutic Use of Phytomedicinals. New York, NY: The Haworth Herbal Press, 1999.
Trüeb RM. North American Virginian Witch Hazel (Hamamelis virginiana): Based Scalp Care and Protection for Sensitive Scalp, Red Scalp, and Scalp Burn-Out. Int J Trichology. 2014
Weber RW. Allergen of the month–witch hazel. Ann Allergy Asthma Immunol. 2012

Oczar